Pažeidimų mažiau nei tikėtasi

Pažeidimų mažiau nei tikėtasi - ar tikrai?

Didžiulė netvarka vyrauja Širvintų autobusų vežėjų „kieme“. Apie vairuotojų sukčiavimus - keleivių vežimą be bilietų, maršrutų grafikų nesilaikymą, netgi maršruto kurso (ne kiekvienoje stotelėje sustojama) nesilaikymą - rašė bene kiekvienas rajono leidinys – ir pozicijos, ir opozicijos.

Kaip žinia, Anykščių įmonė „Autovelda“ nuo 2007 metų sausio mėnesio 25 metams koncesijos pagrindu iš Širvintų rajono savivaldybės yra išsinuomojusi Širvintų autobusų stotį. Bet kiekvienais metais už keleivių su nuolaida (moksleivių, studentų, pensininkų, žmonių su negalia) vežimą mūsų rajono savivaldybė anykštėnams sumoka kosminę – daugiau kaip 400 tūkstančių litų - dotaciją. Savaime aišku, savivaldybė turi teisę pasidomėti, kur eina jos (tiksliau, mokesčių mokėtojų) pinigai.

Reaguodama į nuolatinius rajono gyventojų skundus ir vadovaudamasi Keleivinio kelių transporto kontrolės nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministro 1997-04-28 įsakymu Nr. 150, Širvintų rajono savivaldybė dar 2009 metų rugpjūčio 11 dieną pasirašė sutartį su UAB „Dorsimus“ dėl vežėjų ir keleivių kontrolės.

Šiaulių miesto UAB „Dorsimus“ buvo pavesta atlikti vežėjų, jų ekipažų ir keleivių kontrolės funkcijas Širvintų rajone ir aplinkiniuose rajonuose, kuriuos aptarnauja Širvintų rajono vežėjai. Ši sutartis galiojo iki šių metų birželio trisdešimtos dienos.

Sutarties vykdymo laikotarpiu įmonės kontrolieriai atliko 330 patikrinimų ir surašė 73 aktus dėl įvairaus pobūdžio vežėjų ir keleivių patikrinimo metu nustatytų pažeidimų. Širvintų rajono savivaldybės administracija, išnagrinėjusi pateiktus pažeidimų aktus, surašydavo administracinio teisės pažeidimo protokolus, kuriuos perduodavo nagrinėti Administracinei komisijai prie Širvintų rajono savivaldybės tarybos.

Kaip informavo Administracinė komisija prie Širvintų rajono savivaldybės tarybos, iš viso iš Širvintų rajono savivaldybės administracijos gavo 34 surašytus administracinių teisės pažeidimų protokolus.

Iš viso:

1. Pagal Lietuvos Respublikos Administracinių teisės pažeidimų kodekso 142 str. 6 d. -  keleivių vežimas be bilieto – išnagrinėta 15 administracinių teisės pažeidimų protokolų ir priimta 15 nutarimų. Nuspręsta:

·      9 nutarimai skirti administracinę baudą po 250 Lt ;

·      3 nutarimai skirti administracinę baudą po 375 Lt;

·      3 nutarimai neskirti baudos.

2. Pagal Lietuvos Respublikos Administracinių teisės pažeidimų kodekso 142 str. 7 d. -  keleivių vežimas be bilieto asmens, jau bausto administracine nuobauda – išnagrinėti 4 administracinių teisės pažeidimų protokolai ir priimti 2 nutarimai skirti administracinę baudą po 700 Lt;

3. Pagal Lietuvos Respublikos Administracinių teisės pažeidimų kodekso 142-2 str. 2 d. -  keleivinio kelių transporto eismo tvarkaraščių nesilaikymas, nukrypimas nuo nurodytos maršrutų trasos – išnagrinėta 15 administracinių teisės pažeidimų protokolų, bet administracinio teisės pažeidimo bylos nutrauktos, vadovaujantis LR administracinių teisės pažeidimų kodekso 250 straipsnio 1 dalies 1 punktu, kai nėra administracinio teisės pažeidimo įvykio ir sudėties.

Deja, sankcijos vežėjų ir keleivių atžvilgiu apčiuopiamų rezultatų nedavė. Kaip Iz.lt teko pastebėti, Širvintų autobusų parko vežėjai ir toliau neduoda keleiviams bilietų, o keleiviai ir toliau bilietų nereikalauja. Tiesa, tai susiję tik su trumpąja atkarpa važiuojančiais keleiviais. Tarp keleivių ir vairuotojų galioja žodinė sutartis – keleiviai net žino, kiek kainuoja „neoficialus“ bilietas pvz., nuo Puorių ar Juodės iki Širvintų. Sumoka tą kainą vairuotojui į kišenę ir važiuoja be bilieto, taip apgavę ir UAB „Autovelda“, ir valstybę.

Taip elgiasi bene pusė visų keleivių, važiuojančių trumpąjį reiso nuotolį nuo Maišiagalos iki Širvintų ir nuo Širvintų iki Maišiagalos. Didesnius nuotolius be bilietų vežti žmones vairuotojai bijo.

Deja, gaivališką žmonių prigimtį vogti iš valstybės nėra taip lengva nugalėti. Vienintelis būdas, padėsiantis sudrausminti pasipelnyti mėgstančius nesąžiningus vairuotojus ir keleivius, yra konduktoriaus etato autobusuose įvedimas.

 

Interneto erdvės naujokas užpildys nišą Lietuvos paslaugų rinkoje