Aštuoni praktiniai patarimai statantiems garažą

  1. Namo rūsio aukšte esančiame garaže tikslinga sumontuoti pakeliamus segmentinius vartus, kurių atidarymui nereikės papildomos erdvės. Tokio tipo vartai brangesni, tačiau praktiškesni. Be to rampą patartina apsaugoti nuo vėjo, t. y. įengti šalia kitų statinių, tokiu atveju, ant jos vėjas neužpustys sniego ar lapų.
  1. Rekomenduojama, jog garažo plotis būtų bent 40 cm didesnis nei automobilio plotis. Palankiausia nuolatinė temperatūra 6-8 ºС (jeigu yra galimybė prijungti garažą prie šilumos tinklų). Būtinas natūralus vėdinimas. Garažo vartai turi gerai atsidaryti ir užsifiksuoti tiek išorėje, tiek ir viduje. Garažo grindys ir įvažiavimas į jį jokiu būdu negali būti montuojami iš degių medžiagų, o įvažiavime į garažą neturi būti jokių slenksčių.
  1. Garažo pamatams skirtos duobės gylis turi būti apie 50–80 cm smėlingame ir 70–100 cm molingame grunte. Išsirinkite patogiausią vietą garažui. Paruoškite darbo aikštelę: pašalinkite 10 cm grunto ir supilkite jį šonuose, kad vėliau galėtumėte panaudoti reikiamų vietų užkamšymui. Išlyginkite aikštelę. Išmatuokite konstrukciją. Tam tikslui per viso būsimo garažo ilgį (už duobės ribų) įkalkite kuoliukus (iš viso 8), o į juos įkalkite vinis, ant kurių vėliau ištieskite virves (ribojančias būsimo garažo didį). Įsitikinkite, kad kampai lygūs. Iškaskite reikiamo dydžio duobę. Dugną užpilkite žvyro sluoksniu (20 cm storio). Virš duobės sumontuokite klojinius ir tvirtai sujunkite juos medinėmis lentelėmis. Klokite į duobę betoną 15–20 cm sluoksniais kruopščiai suplukdami kiekvieną sluoksnį, kad nesusidarytų tuštumų tarp pamato ir grunto. Pamatų paviršių sulyginkite medine lentele. Mišinys maišomas laikantis cemento ir smėlio santykio 1:6 (mišinį galite papildyti skaldytomis plytomis).
  1. Garažo grindys klojamos jau sumontavus pamatus. Užpilkite aikštelę 10 cm smėlio sluoksniu, o ant jo klokite bituminę dangą. Grindys gali būti betoninės arba dengtos plytelėmis. Betono mišinys gaminamas cemento ir smėlio 1:6 santykiu. Betono mišinį paskirstykite suformuodami 10 cm sluoksnį. Vėliau paviršių išlyginkite, suformuodami nežymų (apie 1º) nuolydį vartų link. Pabaigoje pašiauškite grindų paviršių mentele, jis turi būti šiurkštus (neslidus).
  1. Nepatyrusiems vairuotojams rekomenduojama galinėje garažo sienoje – automobilio buferio aukštyje – sumontuoti atraminį tašą arba gumines padangas. Jie apsaugos chromuotas detales tuo atveju, kai nepajausite automobilio gabaritų. Kurti ugnį ar rūkyti garaže griežtai draudžiama, be to garaže būtina turėti veikiantį gesintuvą. Automobilį būtina statyti priekiu, taip, kad išmetamasis vamzdis būtų nukreiptas į duris. Nepamirškite, kad variklio užvedimas uždarame garaže pavojinga gyvybei.
  1. Pastačius plytinę garažo sieną, šalia vartų būtina įrengti papildomas atramines sijas. Po pirmuoju plytų sluoksniu klojami du bituminės dangos sluoksniai (be smėlio). Sienoms galima taikyti ir kalkių skiedinį, tačiau atraminėms sijoms tik kalkių – cemento skiedinį.
  1. Garažo stogą galite suręsti iš paruoštų betono plokščių, šiferio, čerpių ar ritininės dangos. Stogo plokštės klojamos ant plieninių sijų. Lengvas stogas dengiamas ant gegnių „apsiūtų“ lentomis. Jei stogas pagamintas iš betono plokščių, jos turi būti saugiai pritvirtintos.
  1. Garažo vartai (uždaryti) atremiami į medinius pleištus. Po laikiklio įstatymo į jam paruoštą lizdą atraminėje sijoje jis sandariai užtepamas cemento skiediniu ir uždengimas plytų skalda. Suvienodinti jų dydį galima pasitelkus poveržles. Tada uždaryti vartai paliekami 3–4 paroms, kad skiedinys sukietėtų ir konstrukcija sutvirtėtų.
yra Kita
Astanos miestui siūloma apsigaubti milžinišku perregimu kupolu