Kelio dangos seno asfaltbetonio trupinių naudojimo gaminant karštąjį asfalto mišinį technologijų analizė

Lietuvos Respublikoje yra 21 345 km valstybinės reikšmės kelių. Labiausiai tinkamos ir daugiausia naudojamos yra asfaltbetonio dangos. Veikiant transporto apkrovoms ir klimato veiksniams, asfaltbetonio danga dėvisi ir irsta, todėl netinkanti eksploatuoti asfaltbetonio danga turi būti pašalinta arba vietoje regeneruota pagerinus jos savybes.

Netinkama eksploatuoti kelio asfaltbetonio danga atnaujinama (regeneruojama) atstatant jos struktūtą ir savybes iki reikiamo lygio.Tai efektyviai galima padaryti tik performavus senos kelio dangos asfaltbetonį. Ją regeneruojant visiškai suardoma senoji, pakitusi eksploatacijos metu struktūra ir suformuojama nauja, geresnė, atstatyta, asfaltbetonio struktūra.

Senų asfaltbetonio dangų regeneravimas atliekamas dviem iš esmės skirtingais būdais. Vienas būdas, kai sena danga regeneruojama toje pačioje vietoje, kur ji buvo eksploatuojama, naudojant „Remikserį“. Kitas būdas, kai senos dangos trupiniai regeneruojami kitoje vietoje, negu ji buvo, t. y. asfaltbetonio gamykloje. Regeneruoto asfaltbetonio mišinio sudėtis pagal pasirinktą santykį renkama taikant metodiką [2]. Senos kelio dangos regeneravimo pagrindus, istorinę apžvalgą, techninį ir ekonominį pagrindimą pateikė Siunji, Usmanov, Fainberg [3].

Reikalingos taisyti asfaltbetonio dangos atnaujinimo metodas bei technologija pasirenkami atsižvelgiant į jos suirimą, pobūdį, seno asfaltbetonio kokybę, savybių atstatymo tikslą, turimus įrenginius bei ekonominį tikslingumą. Aukštesnė regeneruoto asfaltbetonio kokybė dažniausiai gaunama atliekant darbus gamykloje.
yra Kita
Kelio dangoje besislepianti šviesa