Kietasis asfaltas „Confalt“ – patikimai stiprinti dangoms

Statybos ir kelių tiesimo koncerno „Lemminkainen“, veiklą pradėjusio dar 1910 m. Helsinkyje, darbų geografija plati. Daugiau nei 70 įvairių statybos bendrovių nuoTolimųjų Rytų iki Pietų Amerikos jungiantis koncernas daugiausia projektų įgyvendina Europoje: Suomijoje, Danijoje, Norvegijoje, Portugalijoje. Senos kelių tiesimo tradicijos, nauja technika bei tobulesnės gamybos technologijos padeda bendrovei įveikti varžovus atkaklioje konkurencinėje kovoje, siūlant geresnę kokybę ir skandinavišką patirtį.

Garsaus Suomijos koncerno „Lemminkainen“ padalinys „Lemminkainen Lietuva“ – kelių tiesimo ir remonto įmonių „Vakarų automagistralė“ ir „Greitkelis“ ilgamečių darbų ir tradicijų tęsėjas. Atlikdami kelių bei gatvių tiesimo ir rekonstrukcijos darbus, įmonės specialistai didelį dėmesį skiria kietojo asfalto dangų analizei, jų populiarinimui bei technologijų tobulinimui.

Alternatyva tradicinėms asfaltbetonio dangoms

Dėl didelių apkrovų įprastinės asfaltbetonio dangos dažnai sutrūkinėja, jose atsiranda vėžės, įspaudos, danga persistumia, banguoja, suyra veikiama įvairių cheminių medžiagų.

„Lemminkainen“ sukurtas kietasis asfaltas „Confalt“ – unikali danga, tinkanti ir prekybos centrų grindims, ir itin didelių apkrovų ir įvairių cheminių medžiagų veikiamoms oro uostų aerodromų dangoms. Stipri, plastiška ir tvirta kietojo asfalto danga efektyviai išsprendžia statinių ir dinaminių apkrovų bei temperatūrų svyravimo sukeltas dangų pažeidimo problemas.

„Confalt“ atspari dilimui, chemikalams, taškinėms statinėms apkrovoms. Be siūlių ir sujungimų ant esamos dangos (ar vietoje jos) įrengiamas kietojo asfalto paviršius puikiai tinka dangoms stiprinti. Greitai technologiškai paruošiama ir įrengiama danga užtikrina kokybišką ir ilgalaikę eksploataciją. „Confalt“ danga yra ne tik puikių techninių charakteristikų, bet geros estetinės išvaizdos.

Techninė „Confalt“ charakteristika

Kietasis asfaltas „Confalt“ sudarytas iš akyto asfalto ir pusiau skysto, susigeriančio plastiško cementinio „Confalt“ skiedinio.

Orientacinė akyto asfalto mišinio sudėtis – 4 proc. bitumo B90, 4,5 proc. mineralinių miltelių, 91,5 proc. granito skaldos (5/8, 8/11, 11/16 mm rūšies). Akyto asfalto rišiklis gali būti įprastinis kelių bitumas.

Kietojo asfalto medžiagos tankis – 2300 kg/m3, deformacijos modulis E=8000 N/mm2, elektrinis dangos laidumas (varža): 1x106Ω. Žemiausia „Confalt“ klojimo temperatūra – +5 ºC, aukščiausia akyto asfalto temperatūra užliejant skiedinį – +35 ºC.

Bene svarbiausia šio kietojo asfalto charakteristika – dangos atsparumas ilgalaikei taškinei apkrovai: „Confalt“ gali atlaikyti net iki 9 MPa taškines apkrovas (įprastinis asfaltbetonis atlaiko tik iki 0,5–0,8 MPa). Dėl savo cheminės sudėties tobulumo medžiaga itin atspari rūgštims, druskoms bei kitiems chemikalams. „Confalt“ dangą galima įrengti įvairių spalvų.

Didelės pritaikymo galimybės

Daugiau nei 17 metų naudojant „Confalt“, visame pasaulyje įrengta apie 250 tūkst. m2 kietojo asfalto dangų. Pirmosios dangos buvo pritaikytos krovinių terminalams ir sandėliams, bet vėliau „Confalt“ produktas labiau išpopuliarėjo kaip lėktuvų stovėjimo aikštelių įrengiamoji medžiaga. „Lemminkainen“ viso pasaulio oro uostuose įrengė apie 170 tūkst. m„Confalt“ dangų.

„Confalt“ sėkmingai naudojamas ir krovinių terminalų, sandėlių grindų, gamybinės paskirties teritorijų dangoms, didelio eismo intensyvumo sankryžų, visuomeninio transporto stovėjimo vietoms įrengti.

Lietuvoje pirmasis ir kol kas vienintelis įrengtas objektas – Vilniaus tarptautinis oro uostas. Tačiau gera prekinė gaminio išvaizda ir spalvinė gama vis dažniau traukia projektuotojų dėmesį.

Įmonės siūloma naujove pavyko sudominti ir miesto infrastruktūros projektuotojus. Dar šiemet „Confalt“ danga turėtų būti paklota ir keliose eksperimentinėse Vilniaus miesto autobusų bei troleibusų stotelėse. Projektuotojai tikisi, kad „Confalt“ padės išspręsti vieną opiausių didžiųjų miestų problemų – suteiks galimybę išvengti vėžių ir įdubų, atsirandančių viešojo transporto stovėjimo vietose.

yra Kita
Didėjantis kelių ženklinimo naujovių pripažinimas