Renkantis spyną kaina nebėra svarbiausias kriterijus

Šių metų birželio mėnesį Švedijos spynų gamybos įmonės „Assa“ atstovų Lietuvoje UAB „Assa Lietuva“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, jog, renkantis spyną, 73,2 proc. gyventojų daugiausia dėmesio kreipia į saugumą ir patikimumą, o kainą, kaip svarbiausią pasirinkimo kriterijų, įvardijo tik 6,4 proc. respondentų. Tyrimo metu išryškėjo ir tai, kad nuomonių skirtumai egzistuoja ne tik tarp daugiabučių ir privačių namų gyventojų, bet ir tarp lyčių.
 
Apklausti didžiųjų miestų gyventojai
UAB „Assa Lietuva“ direktorius Kęstučio Tarailos teigimu, požiūris į kokybišką produkciją pastebimai keičiasi, „jeigu prieš aštuonerius metus daugumą vartotojų „Assa“ spynų kainos gąsdindavo užsakovus, šiandien mūsų spynų bei užraktų kainos nieko nebešokiruoja. Požiūris keičiasi, tačiau, kad išsiaiškintume kuria linkme vyksta pokyčiai, kokie vartotojų poreikiai bei pasirinkimui taikomi kriterijai nutarėme užsakyti tyrimą“, pasakojo įmonės vadovas.
 
Kaina − ne svarbiausias kriterijus
Sociologinių tyrimų bendrovės „Spinter“ atliko didžiųjų miestų (Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio bei Šiaulių) gyventojų apklausą. Iš viso apklausti 503 respondentai nuo 25 iki 65 metų. Tyrimo duomenimis daugiausia dėmesio saugumui ir patikimumui teikia daugiabučių namų gyventojai, vyrai. Moterys, anot tyrėjų, renkasi kokybę bei ilgaamžiškumą, kaip ir privačių namų savininkai. Tik nedidelė dalis žmonių, paprašyti įvardinti, kokiais kriterijais vadovaudamiesi renkasi užraktą, nurodė prekės ženklą ir žinomumą (3,8 proc.) – jį dažniau minėjo jaunesni žmonės.
 
„Ko nesitikėjome ir kas, be abejo, džiugina, kad saugumui, kokybei ir patikimumui skiriama ženkliai daugiau dėmesio nei kainai. Išties tai rodo Lietuvos žmonių supratingumo, o kartu ir pragyvenimo lygio augimą, nes pirkėjai pradeda suprasti ir vertinti kokybę, patvarumą, tvirtumą. Kitaip tariant, tai, kas ir turėtų būti vertinama, renkantis namų saugumo, o kartais ir jaukumo garantą“, − teigė Kęstutis Taraila.
 
Tyrimas taip pat parodė, jog dažniau žmonės renkasi specializuotas spynų (51,3 proc.) arba durų gamintojų (40,4 proc.) parduotuves, o rečiau pigiausių spynų pardavimo vietas (tik 6,2 proc.). „Tai darsyk parodo, jog žmonės ima vis labiau suprasti geros produkcijos vertę, jos įtaką gyvenimo kokybei“, pasakojo bendrovės direktorius.
 
Pasirinkimą lemia ir amžius bei lytis
Tyrimas atskleidė ir lyčių bei amžiaus skirtumus. Pavyzdžiui, vyrai, jauni žmonės yra linkę sprendimą dėl naujos spynos pirkimo priimti vieni, o moterys bei vyresnieji – priešingai – pasitaria su sutuoktiniais. Vis tik pačią spyną dažniausiai pirkėjai išsirenka vadovaudamiesi savo patirtimi ar konsultanto patarimu, mažiau įtakos turi informacija spaudoje ar draugų nuomonė.
 
Tipiškas saugios ir patikimos spynos pirkėjas, pasirodo, yra vidutinio amžiaus, nevedęs, dirbantis, buto Vilniuje savininkas vyras. Kokybišką ir ilgaamžę spyną renkasi vidutinio amžiaus ištekėjusi, aukštesnes pareigas užimanti ir privačiame name gyvenanti panevėžietė.
 
„Kokie šie skirtumai tarp lyčių bebūtų, tyrimas rodo, jog gyventojų požiūris į pasirinkimo kriterijus keičiasi teigiama linkme. „ASSA Lietuva“ pasistengs šiuos kriterijus atitikti, taip išlaikydama lyderio pozicijas spynų ir užraktų rinkoje”, – teigė „Assa Lietuva“ direktorius.

Tomas Lapinskas

yra Kita
Renkamės progines sukneles: kur, kaip pirkti ir į ką atkreipti dėmesį?