UAB "Biseris" - galima paženklinti kelią ir automobiliams, ir lėktuvams

Važiuojant keliu visada norima, kad jis būtų kuo geresnės būklės: lygi, be jokių duobių asfalto danga, ryškios kelio linijos, aiškiai matomi ženklai. Ta čiau norint tai užtikrinti, reikia nuolat kelius prižiūrėti, laiku remontuoti, o tai dažnam va iruotojui sukelia dau g nepatogumų. Dėl to labai sva rbu s reikalav imas kelininkams – gebėjimas dirbti operatyviai ir lanksčiai, kad remontui uždarytame kelio ruože kiek įmanoma greičiau būtų atlikti darbai ir išvengta au tomobilių spūsčių.

Daugiau nei kelių ženklinimo darbai

Būtent idėja darbus atlikti itin greitai, bet būtinai kokybiškai ir lėmė sėkmingą bendrovės „Biseris“ įsitvirtinimą Lietuvos kelių statybos rinkoje. Šešioliktus metus dirbanti bendrovė teikia kelių ženklinimo (dažais, polimerinėmis medžiagomis ar klijuojamomis juostomis ir plastikais), ženklinimo projektavimo, saugaus eismo priemonių įrengimo (spalvoti plastikai, kelio ženklai, kalneliai, triukšmo juostos, atšvaitai) paslaugas. Įmonė ne tik atlieka ženklinimo darbus, bet ir prekiauja savo partnerių tiekiamomis kelių ženklinimo priemonėmis (dažais, plastikais, stiklo rutuliukais, kelio atšvaitais ir kt.), betono ir asfalto frezavimo mašinomis bei metalo apdirbimo pneumatiniais įrankiais (bendrovė atstovauja Šveicarijos įmonei „Von Arx“).
 
Įmonei priklausančiame metalo gamybos ceche gaminami kelių apsauginiai atitvarai iš lakštinio plieno, klientų užsakymu gaminami įvairios konfigūracijos metalo gaminiai (lakštai pjaustomi plazma, kerpami, lankstomi, suvirinami ir pan.).
 
UAB „Biseris“ įsteigta laboratorija leidžia užtikrinti darbe naudojamų medžiagų kokybę, nuolatos atliekami praktiniai ženklinimo medžiagų stebėjimai natūraliomis sąlygomis leidžia pasirinkti ženklinimo medžiagų gamintojus, siūlančius optimaliausią kainos ir kokybės santykį.

Darbai Karmėlavos oro uoste

Ilgametė UAB „Biseris“ patirtis kelių ženklinimo srityje leido užsitikrinti lyderio pozicijas rinkoje. Dėl to įvykdyti sudėtingesnius ar didelio masto ženklinimo projektus užsakovai dažnai renkasi būtent šią įmonę. Vienas didesnių bendrovės šiais metais įvykdytų projektų – darbai Karmėlavos oro uoste. Šiame objekte buvo atlikti kilimo ir tūpimo tako bei perono ženklinimo darbai. UAB „Biseris“ technikos direktorius Algirdas Smalinskas pasakoja: „Oro uostuose mums teko dirbti ir anksčiau, bet šis objektas išsiskyrė darbų apimtimis. Oro uosto dangos ženklinimas labai skiriasi nuo darbo keliuose – skirtingi ženklinimo standartai ir specifiniai reikalavimai. Paprastai tariant, oro uosto tako ir paprasto kelio masteliai skiriasi kelis kartus, bet nepaisant to, darbas pastarajame reikalauja tokio pat kruopštumo ir tikslumo“.

Operatyvumas ir kokybė net itin sudėtinguose objektuose

Pagrindinis sunkumas dirbant oro uoste – būtinybė darbus atlikti itin operatyviai. Net ir atliekant ženklinimo darbus oro uostas veikia, jo negalima uždaryti, taigi dirbti tenka naktimis ar nustatytomis valandomis, kai nesileidžia lėktuvai. Tačiau verta nepamiršti ir šalutinių faktorių, tokių kaip oro sąlygos. Juk šlapios dangos negalima dažyti, tad tenka ją džiovinti. Bendrovės technikos direktorius A. Smalinskas sakė, kad oro uostas iš anksto praneša suinteresuotoms oro bendrovėms, kad tam tikrą dieną ir valandą lėktuvai turės leistis 800 metrų toliau tako pradžios. Tada ankstesnis kilimo ir tūpimo tako ženklinimas turi būti panaikintas, kad neklaidintų pilotų, o naujas ženklinimas privalo būti atliktas per keletą valandų, esant bet kokioms oro sąlygoms.
 
Atliekant pastaruosius darbus bendrovės darbuotojai per vieną naktį baltais dažais padengė beveik 1 500 kv. m, juodais – daugiau kaip 3 000 kv. m plotą. Atliekant darbus oro uoste būtina žinoti ir tam tikrus specifinius reikalavimus. Vienas tokių – naudojami dažai turi būti be stiklo rutuliukų. Ženklinant kelius tokie rutuliukai yra naudingi, nes atspindi šviesą ir tamsiuoju paros metu pagerina eismo juostų matomumą. Tačiau oro uostuose rutuliukų rekomenduojama nenaudoti vadovaujantis saugumo reikalavimais, kadangi veikiami didelės lėktuvo variklių traukos jėgos stiklo rutuliukai gali būti įtraukti į variklį ir jį pažeisti.

Remontuojamas kelias be spūsčių

Kelių ženklinimo srityje, atrodo, sunku pristatyti kokias nors naujoves. Juk yra esminiai produktai, tokie kaip ženklinimo medžiagos, įvairūs atšvaitai, tad šioje rinkoje kardinalių naujovių net nesitikima. Tačiau kalbant apie eismo saugumo ir funkcinio patogumo aspektus galima atrasti naujovių. Viena tokių – bendrovės „Biseris“ pristatyti guminiai atšvaitai. Šį naują produktą įmonė pristatė atlikdama darbus Vilniaus–Kauno–Klaipėdos kelio ruože. Vasarą, atliekant remonto darbus ir uždarius vieną kelio pusę, susidarydavo nemenkos automobilių spūstys. Taigi saugūs guminiai atšvaitai buvo pasirinkti kaip būdas, leidžiantis vairuotojams lengviau orientuotis ir pagerinti eismą. Bendrovės „Biseris“ pasiūlyti guminiai atšvaitai – tai ant stabilaus pagrindo pritvirtintas guminis elementas su šviesą atspindinčiu atšvaitu. Pastarieji naudojami atskirti eismo juostas. Kadangi net užvažiavus ant jų nėra pažeidžiami, galima formuoti siauresnes eismo juostas ir iš dviejų eismo juostų kelio sukurti tris. Įsitikinus, kad ši kelių ženklinimo naujovė pasiteisino ir padėjo efektyviau spręsti spūsčių susidarymo problemą, guminiai kelio atšvaitai buvo panaudoti ir kituose objektuose, vienas jų – kelio remonto darbai Grigiškėse.

Kiti vykdomi projektai

Kelyje „Via Baltica“, Panevėžio apskrityje, vieno lygio sankryžose su saugumo salelėmis įrengtos eismo saugumo priemonės. Ženklinamos raudonos spalvos juostos saugumo salelių perimetru ir įrengiamos triukšmo linijos. Tai dvigubas vairuotojo perspėjimas. Jeigu vairuotojas nesilaiko kelių eismo taisyklių ir užvažiuoja ant salelės, automobilio ratai patenka į triukšmo juostą ir perspėja vairuotoją, kad jis pažeidė kelių eismo taisykles. Taip pat vykdyti kelių ženklinimo darbai Kaunas–Zarasai–Daugpilis, Kaunas–Marijampolė–Suvalkai, Klaipėda–Palanga– Liepoja kelių ruožuose. Buvo dirbama Širvintų, Telšių miestuose.

Tarptautinių kokybės standartų atitikimas

Kompetencija ir didelis veiklos spektras leidžia įmonei atlikti kelių ženklinimo darbus ne tik valstybiniuose keliuose, bet ir miestuose (pavyzdžiui, pėsčiųjų perėjų ženklinimas), tarptautiniuose oro uostuose. UAB „Biseris“ paslaugų patikimumą liudija ir trys tarptautinius kokybės standartus atitinkančios vadybos sistemos. Darbų kokybės sertifikatas (ISO 9001:2000) rodo nuolatinį paslaugų ir gaminių kokybės tobulinimą, aplinkos vadybos sistema (ISO 14001:2004) užtikrina taršos prevenciją ir gamtos išteklių taupymą, OHSAS 18001:2007 (profesinės sveikatos ir darbų saugos vadybos sistema) standartas suteikiamas įmonei, kuri mažina kenksmingas aplinkai emisijas, ieško žmogui saugių darbo technologijų, medžiagų ir metodų, svarbiausią dėmesį skirdama avarijų ir nelaimingų atsitikimų darbe prevencijai.
yra Kita
UAB „4energia“ atidarė savo trečiąjį vėjo jėgainių parką Lietuvoje