Viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimai suteiks daugiau galimybių ir saugumo

Ministrų kabinetas pritarė Viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimo projektui ir teiks jį Seimui.
 
Pakeitimuose numatyta, kad visos perkančiosios organizacijos galės taikyti naujas pirkimo procedūras, atliekamas elektroninėmis priemonėmis - dinaminę pirkimų sistemą ir elektroninius aukcionus.
 
Priėmus įstatymą, preliminariosios sutartys - susitarimai, sudaromi tarp vienos ar kelių perkančiųjų organizacijų ir vieno ar kelių tiekėjų, siekiant nustatyti preliminarios sutarties pagrindu sudaromų pirkimo sutarčių sąlygas, galės būti sudaromi ir klasikiniame sektoriuje, nors pagal ankstesnę tvarką preliminariąsias sutartis buvo galima sudaryti tik komunaliniame sektoriuje.
 
Įstatymo projekte nustatyta galimybė steigti specialias institucijas centralizuotiems pirkimams atlikti - centrines perkančiąsias organizacijas. Tokia institucija gali įsigyti prekių, kurias vėliau parduotų perkančiosioms organizacijoms, atliktų prekių, paslaugų ar darbų, skirtų perkančiosioms organizacijoms, pirkimų procedūras arba sudarytų preliminariąsias sutartis.
 
Klasikiniame sektoriuje siūlomas naujas pirkimo būdas - konkurencinis dialogas, kuris sudarys galimybę perkančiosioms organizacijoms atlikti ypač sudėtingus pirkimus. Šis pirkimo būdas būtų taikomas, kai dėl objektyvių priežasčių neįmanoma apibrėžti pirkimo objekto arba įvertinti, kokius techninius, finansinius ar teisinius sprendimus rinkos dalyviai galėtų pasiūlyti.
 
Įstatymo pakeitimuose nustatyti privalomi reikalavimai elektroniniams prietaisams, skirtiems paraiškoms ir pasiūlymams perduoti ir priimti. Viešųjų pirkimų procedūros ir taisyklės reikalauja aukštesnio saugumo ir konfidencialumo laipsnio, dėl to įranga, skirta elektroniniams pasiūlymams, paraiškoms dalyvauti pirkime, planams ir projektams priimti, turėtų atitikti specialius papildomus reikalavimus.
 
Taip pat siūloma nustatyti, kad perkančioji organizacija gali nustatyti sąlygas, sudarančias galimybę konkurse dalyvauti tik neįgaliųjų socialinėms įmonėms. Taip siekiama iš dalies spręsti žmonių su negalia integravimo į visuomenę ir darbo rinką problemas. Apie tokius rezervuotus pirkimus pranešama skelbime apie pirkimą. Konkurencija vyksta tik tarp neįgaliųjų socialinių įmonių.
 
Įstatyme siūloma aiškiau suformuluoti kokybės ir aplinkos apsaugos vadybos reikalavimus. Perkančioji organizacija galės reikalauti, kad tiekėjai pateiktų nepriklausomų įstaigų išduotas pažymas, liudijančias, kad tiekėjas laikėsi tam tikrų kokybės užtikrinimo ar aplinkos apsaugos vadybos standartų. Taip pat tikslinami pirkimo vertės apskaičiavimo metodai, skelbimų, ataskaitų pateikimo, techninių specifikacijų nustatymo reikalavimai.
 
Pasikeitė ir pačio komunalinio sektoriaus reglamentavimo sritis. Telekomunikacijų srityje atsiradus veiksmingai konkurencijai, šioje srityje veikiančioms įmonėms nebetaikomi anksčiau galioję reikalavimai. Komunaliniame sektoriuje į reglamentavimo sritį patenka veikla, susijusi su pašto paslaugų teikimu, jei ta veiklos sritis nėra konkurencinėje aplinkoje.
 
Įstatymo projekte tikslinami kai kurie pirkimo būdai, praplečiami jų taikymo būdai.
 
Rengiant įstatymo projektą didelis dėmesys buvo skiriamas priemonėms, mažinančioms kriminogeninę situaciją ir korupciją, nustatyti. Išvengti pažeidimų padės ir tiekėjų kvalifikuotų sąrašų sudarymas. Tai drausmins tiekėjus, kurie stengsis išvengti pažeidimų, kad patektų į minėtus sąrašus, o perkančiajai organizacijai paprastesnė taps tiekėjų kvalifikacijos atranka.
 
Spec.lt
yra Kita
„Viessmann“ atsakas pasaulinėms rinkos tendencijoms